1e prijs en winnaar van de Photo Challenge ‘Originaliteit’: Astrid Brenninkmeijer
De eerste prijs gaat naar een foto waar je meteen vrolijk van wordt als je hem ziet. De kleuren en de belichting geven je meteen een heerlijk lentegevoel. Met deze dubbele belichting geeft Astrid Brenninkmeijer een nieuwe definitie aan de term ‘bloesemboom’.
Gefeliciteerd Astrid! Met deze prachtige foto heb je de eerste prijs gewonnen in de photo challenge ‘originaliteit’: Een volledige camouflageset beschikbaar gesteld door Buteo Photo Gear. Heel erg veel plezier met deze prachtige prijs.
2e prijs Photo Challenge ‘Originaliteit’: Rob Blanken
Zelfs na meerdere keren kijken blijf je jezelf afvragen waar je naar kijkt. Maar het feit is dat je naar deze foto blijft kijken. Hoe ongelofelijk knap is het al je een foto kan maken die zowel aan ijsstructuren doet denken als aan het verenkleed van een kroonkraanvogel. Een heel bijzondere foto.
Gefeliciteerd Rob! Je hebt hiermee de tweede prijs in deze Photo Challenge gewonnen: een foto op aluminium print van 60x40cm. Deze prijs is ter beschikking gesteld door CEWE.
3e prijs Photo Challenge ‘Originaliteit’: Ad Witte
Deze geweldige foto zit vol tegenstellingen. Scherp en onscherp. Beweging en stilstand. Rust en chaos. Kleur en zwart/wit. Herkenning en vervreemding. Ad de witte toont zich een meester in het combineren van al deze elementen in éée geweldig creatief beeld.
Gefeliciteerd Ad! Met deze prachtige foto heb je de derde prijs van deze Photo Challenge veroverd. Hiermee heb je het Handboek creatieve natuurfotografie gewonnen. Deze prijs is ter beschikking gesteld door PiXFACTORY.
11 reacties
Ik ben het helemaal met je eens, Rob!
Wat mij betreft had jij ook de eerste prijs mogen krijgen, ik heb zo’n foto nog niet eerder gezien.
Bedankt ook voor de toelichting wat we zien. Al is het een beetje als met een goocheltruc: je wilt heel erg graag weten hoe het in elkaar zit. Maar als je het dan weet, dan is dat fijn, maar het magische is er dan ook een beetje van af 😉
Mbt de discussie: de geschiedenis herhaalt zich weer eens. Toen de eerste schilders niet meer exact de realiteit (portret, landschap, etc) schilderden, vonden vele andere schilders dat dit echt niet kon en niets meer met schilderen te maken had.
En kijk nu eens hoeveel waardering en liefhebberij (en geld) er is voor abstracte schilderijen van Picasso, Mondriaan, Dali, Appel en noem ze maar op.
Interessante reacties! Ik kom nog uit het analoge tijdperk met een eigen doka waar ik zw-foto’s afdrukte. En .. veel experimenteerde, oa met dubbeldruk (dus 2 negatieven op 1 vel fotopapier). Dat was een enorm gedoe! Nu kan dat in de camera. Heerlijk toch. Natuurlijk krijg je dan geen realistische weergave van de natuur maar die krijg je ook niet als je overbelicht, onderbelicht, stackt, de witbalans aanpast, iets wegkloont, een extreme groothoek gebruikt, fotografeert met lange sluitertijd etc etc. Originaliteit is iets maken wat niet eerder is gemaakt. En daar is Astrid zeker in geslaagd. Mijn foto is overigens een enkele macro (factor 5) opname van kristallen en enkel omgezet in ZW.