HOME < PRAKTIJK < APPARATUUR

Apparatuur


Al onze Apparatuur artikelen op een rij

Apparatuurnieuws van februari

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl cameranieuws gepubliceerd. In het nieuws van februari bekijken we nieuwe camera's en objectieven van Nikon, Canon, Pentax en Laowa.

Hoe kies je een drone?

Geschreven door Erik Derycke

Drones hebben het maken van luchtfotografie en -videografie veel toegankelijker gemaakt: met wat oefening kan iedere amateur beelden maken die tot voor kort alleen in dure natuurdocumentaires te zien waren. Maar waarop moet je letten als je

apparatuurnieuws van januari

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl cameranieuws gepubliceerd. In het nieuws van januari bekijken we nieuwe camera's en objectieven van Canon, Nikon en Tamron.

Hoe kies je een beamer?

Geschreven door Erik Derycke

Om foto's op groot formaat te vertonen is een beamer of projector een handige oplossing. Waar moet je op letten als je voor jezelf of voor een fotoclub een beamer aankoopt? We geven enkele tips om tot de juiste keuze te kunnen maken.

digitaliseer je dia's

Hoe digitaliseer je dia’s?

Geschreven door Jaap Schelvis

Menig natuurfotograaf werkte vroeger bij voorkeur op diafilm. De kleurenrijkdom en het dynamisch bereik was fantastisch en wordt pas heel recent geëvenaard door de betere digitale camera's. Daar kwam nog bij dat dia's zich natuurlijk bij u

Apparatuurnieuws van december

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl apparatuurnieuws gepubliceerd. In het nieuws van december bekijken we nieuwe camera's van Leica en Ricoh, objectieven van Tokina en software van Phase One.

Handige camerafuncties

Geschreven door Erik Derycke

Camera-instellingen zoals sluitertijd, diafragma en iso-gevoeligheid kennen we allemaal. Maar een digitale camera bevat nog heel wat functies die invloed kunnen hebben op de belichting, het contrast en de kwaliteit van je opname. We zetten

Apparatuurnieuws november

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl cameranieuws gepubliceerd. In het nieuws van november bekijken we nieuwe camera's van Canon en objectieven van Panasonic, Samyang, SIGMA en Tamron.

Beeldscherm kalibreren

Geschreven door Erik Derycke

Bij het nabewerken van foto's is je beeldscherm je belangrijkste werkinstrument. En net zoals elke vakman moet je zeker zijn dat je gereedschap goed werkt. Dat doe je door het scherm te kalibreren.

Apparatuurnieuws van oktober

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl cameranieuws gepubliceerd. In het nieuws van oktober bekijken we nieuwe camera's van Olympus, Nikon en Sony.