HOME < PRAKTIJK < APPARATUUR

Apparatuur


Al onze Apparatuur artikelen op een rij

Hoe kies je een beamer?

Geschreven door Erik Derycke

Om foto's op groot formaat te vertonen is een beamer of projector een handige oplossing. Waar moet je op letten als je voor jezelf of voor een fotoclub een beamer aankoopt? We geven enkele tips om tot de juiste keuze te kunnen maken.

digitaliseer je dia's

Hoe digitaliseer je dia’s?

Geschreven door Jaap Schelvis

Menig natuurfotograaf werkte vroeger bij voorkeur op diafilm. De kleurenrijkdom en het dynamisch bereik was fantastisch en wordt pas heel recent geëvenaard door de betere digitale camera's. Daar kwam nog bij dat dia's zich natuurlijk bij u

Apparatuurnieuws van december

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl apparatuurnieuws gepubliceerd. In het nieuws van december bekijken we nieuwe camera's van Leica en Ricoh, objectieven van Tokina en software van Phase One.

Handige camerafuncties

Geschreven door Erik Derycke

Camera-instellingen zoals sluitertijd, diafragma en iso-gevoeligheid kennen we allemaal. Maar een digitale camera bevat nog heel wat functies die invloed kunnen hebben op de belichting, het contrast en de kwaliteit van je opname. We zetten

Apparatuurnieuws november

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl cameranieuws gepubliceerd. In het nieuws van november bekijken we nieuwe camera's van Canon en objectieven van Panasonic, Samyang, SIGMA en Tamron.

Beeldscherm kalibreren

Geschreven door Erik Derycke

Bij het nabewerken van foto's is je beeldscherm je belangrijkste werkinstrument. En net zoals elke vakman moet je zeker zijn dat je gereedschap goed werkt. Dat doe je door het scherm te kalibreren.

Apparatuurnieuws van oktober

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl cameranieuws gepubliceerd. In het nieuws van oktober bekijken we nieuwe camera's van Olympus, Nikon en Sony.

Onderhoud van lenzen

Geschreven door Erik Derycke

In een vorig artikel legden we uit hoe je je camerabody in topvorm houdt. Vandaag doen we hetzelfde voor objectieven.

Apparatuurnieuws september

Geschreven door Erik Derycke

Elke maand wordt door Natuurfotografie.nl cameranieuws gepubliceerd. In het nieuws van september bekijken we nieuwe camera's en lenzen van Canon en Sony.

Onderhoud camera

Geschreven door Erik Derycke

Bij natuurfotografie wordt je camera onvermijdelijk blootgesteld aan weer en wind. Om zo lang mogelijk van je toestel te kunnen genieten is een kort onderhoud na elke shoot dan ook onmisbaar.